Перейти до контенту

Титани розкоші

У 2024 році глобальний ринок предметів розкоші досягне 1,5 трлн євро, що стане новим рекордом для сектору.

На вершині пагорба Монмартр перші промені сонця торкаються куполу базиліки Святого Серця - Sacré-Cœur, поодинокі перехожі на Мосту Мистецтв поспішають у своїх справах, а простір навколо поринає у вир гамірного міста, яке прокидається.

Франсіс Куркджан, головний парфумер дому Dior, творець культових «Baccarat Rouge» та «Le Male», крокує ранковим Парижем у пошуках натхнення.

Місто вічного кохання є величним театром романтики, естетики, елегантності та стилю.

І він як актор приміряє на себе всі його ролі: квіткові, зелені, деревні та ванільні.

Потім цей мікс думок, емоцій та ідей потрапляє в брендові магазини, і ми при першому вдиху кажемо «Вау, це просто неймовірно!».

Французька імперія одягу та ароматів настільки масштабна, що за вартістю в рази перевершує відомі нам нафтові компанії та фармацевтичні концерни.

Ви здивовані? Тоді вітаю вас у світі ольфакторних шедеврів та їх виняткового бізнесового втілення.

Hermes International

Ринкова капіталізація - 249.18 мільярдів доларів.

Досі незрозуміло, чому в провідних бізнес-школах світу не викладають менеджери Hermés. Можливо, вони б змогли доступно пояснити шалену популярність сумочок Birkin і Kelly, вартість яких починається від 8 000 євро.

Hermés є компанію-парадоксом. Вона не прагне задовольнити попит: ви не можете просто зайти в магазин і купити одну з її культових сумок. Чекати півроку – це щастя, яке доступне не усім.

Однією з причин є виключно ручне виробництвоу невеликих французьких майстернях.  Методи не змінюються вже сотню років: сумки зшивають за допомогою спеціальних сідельних швів, які забезпечують високу міцність. Перед тим, як взятися за роботу зі шкірою, кожен фахівець має пройти дворічне навчання, тому в Hermés працює не більше 200 майстрів. Так, це уповільнює процес виробництва, але в компанії і не прагнуть прискорюватися. В пріоритеті — зберегти високі стандарти і унікальність продуктів.

До речі, два роки тому сумка Hermès побила рекорд на аукціоні, ставши найдорожчою будь-коли проданою сумочкою. За інкрустовану діамантами Himalaya Kelly віддали понад 500 000 доларів. На аукціоні сумок Christie's минулого місяця 60% лотів було продано вище заявлених оцінок, причому аукціонний дім відзначив продуктивність Hermès, що свідчить про прихильність бренду до клієнтів.

В компанії ще є шовкові шарфи, гаманці, ремені.

Шарфи виключно цього бренду носила, наприклад, британська королева Єлизавета ІІ, що навіть зафіксовано на поштовій марці Великої Британії.

Іншим парадоксом є свідоме уникання рекламних кампаній за участю знаменитостей. Хоча голлівудські celebrity скупили сумочок на мільйони доларів і радо позують з ними на Венеційському бієнале.

Якщо амбасадором Dior Sauvage є брутальний і неперевершений Джонні Депп, то Hermès залучають до промоції маловідомих навіть у вузьких колах осіб.

Унікальність Hermes полягає ще і в тому, що з 1837 року підприємство залишається в руках шести поколінь однієї родини. Без їх участі не приймається жодне ключове рішення в галузі стратегії або брендингу. У 2010 році LVMH зробив невдалу спробу поглинання, почавши скуповувати акції. У відповідь члени сім’ї Ермес створили холдинг і передали до нього більше 50 відсотків акцій, щоб гарантувати незалежність компанії в майбутньому.

LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton SE

Ринкова капіталізація - 438.39 мільярдів доларів.

15,2 мільярдів доларів чистого прибутку за 2023 рік.

Стів Джобс якось сказав що невпевнений, чи купуватимуть iPhone через 50 років, але впевнений, що шампанське Moetпитимуть точно.

Бернар Арно – найбагатша людина у світі. Саме так, не Ілон Маск і не Білл Гейтс. Forbes оцінює його капітал в 238 мільярдів доларів, а Bloomberg – 210 мільярдів.

Він перетворив LVMH на гіганта розкоші з 75 брендів: модний дім Dior, елітний алкоголь Hennessy, ювелірна компанія Tiffany & Co. та шампанське Moet & Chandon.

Politico подейкує, що він особисто лобіював призначення нового прем'єр-міністра Франції Габріеля Атталя. Бернар публічно підтримує Еммануеля Макрона, а його родина близька до першої леді Бріджіт Макрон.

Арно має кличку «вовк в кашеміровій шкурі» за агресивну манеру поглинання конкурентів.

Створена 1987 року група LVMH  - єдина, представлена ​​в усіх п’яти основних секторах ринку розкоші: вина та спиртних напоїв, моди, парфумів та косметики, годинників та ювелірних виробів та вибіркової роздрібної торгівлі. Зараз у LVMH працює понад 213 000 людей по всьому світу, а обсяг продажів у 2023 році склав 86,2 мільярда євро.

Діяльність LVMH не обходиться без скандалів. З самого початку перебування Арно на посаді його стиль управління часто призводив до судових позовів. З недавнього – відмова від придбання Tiffany & Co. під час розпалу COVID-19  та кримінальне розслідування в 2021 році, пов’язане з працевлаштуванням в LVMH колишнього керівника французької розвідки, якого звинуватили в шпигунстві на користь компанії.

L'Oréal

Ринкова капіталізація - 270.63 мільярдів доларів.

Найбагатша жінка планети 69-річна Франсуаза Бетанкур. Онука засновника LʼOreal стала першою жінкою, чиї статки впевнено подолали позначку в 100 мільярдів доларів.

L'Oréal Group — найбільший у світі виробник, що спеціалізується на косметиці. L'Oréal виробляє велику кількість популярних марок косметики, парфумів та засобів для догляду за шкірою. Загальна кількість персоналу – понад 88 000 осіб, які працюють на 40 заводах.

Компанія виготовляє продукти для фарбування волосся й догляду за ним, догляду за шкірою та захисту від сонця, макіяжу, парфумів. L'Oréal працює в дерматологічній та фармацевтичній галузях і є одним із провідних власників патентів в галузі нанотехнології в США.

L'Oréal обрала стратегію універсальності. Це означає глобалізацію, яка поважає різноманіття. А це означає запропонувати красу, створену у відповідності до індивідуальних потреб, і виправдати очікування споживачів в усіх куточках світу

Все пізнається в порівнянні

Просто цифри капіталізації нічого не говорять, якщо не порівнювати з іншими компаніями. ОК, давайте подивимось.

Ринкова капіталізація британсько-нідерландського нафтогазового гіганта Royal Dutch Shell становить 206.72 мільярди доларів. Британського British Petroleum – 103.37 мільярди доларів.

Вартість найпотужнішого у світі виробника мікропроцесорів Taiwan Semiconductor Manufacturing Company – 690.36 мільярдів доларів.

Нідерландського виробника літографічних верстатів для мікропроцесорів ASML – 374.70 мільярди доларів.

Сусіди? Найбільший польський нафтогазовий концерн PGNiG – 6.74 мільярди доларів. Угорський авіаперевізник Wizz Air – 2.8 мільярди доларів.

Високоінтелектуальне і надзвичайно відповідальне виробництво авіадвигунів Rolls-Royce Holdings оцінюють в 32.72 мільярди доларів.

Вартість не менш інтелектуального німецького фармацевтичного концерну Bayer – 30.16 мільярди доларів. Британського фармгіганта GlaxoSmithKline – 85.03 мільярди доларів.

Жодна українська компанія не дотягує навіть до 1 мільярда доларів.

На перший погляд здається, що креми, помади та парфуми не можуть вартувати більше відомих виробництв з гучними іменами.

Але можуть.

Вперше в історії двоє французів одномоментно очолили рейтинг найбагатших людей планети. І не з топовими ІТ-проектами. А з аналоговими і трохи вінтажними бізнесами.

Індустрія предметів розкоші доводить свою затребуваність і здатність розвиватися, а також є більш стійкою у порівнянні з технологічною індустрією.

Підготовано спеціально для LVIV.MEDIA
Оригінальна публікація тут

Останні новини